Précédent Suivant

De hierna beschreven algemene verkoopsvoorwaarden regelen uitsluitend de contractuele relaties tussen de vennootschap 4MURS SA, met een kapitaal van 1 570 500 €, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 74 rue Costes et Bellonte, 57155 Marly, en de klanten die een bestelling wensen te plaatsen op de site www.4murs.be.

De onderhavige voorwaarden bepalen de verkoopsvoorwaarden tussen www.4murs.be en de klant, vanaf de bestelling tot de betaling en de levering.

1. Prijzen van online verkochte producten

De prijzen van de getoonde producten zijn aangegeven in euro's, inclusief alle belastingen en exclusief leveringskosten.

Voor producten die op de site worden gepresenteerd en niet online worden verkocht: de prijzen worden ter indicatie vermeld.

Promoties en soldenperiodes: de promotieprijzen en soldenperiodes op 4murs.be zijn specifiek voor de website en worden niet op dezelfde manier toegepast in onze winkels.

2. Stalen

De klant kan stalen bestellen van behang, boorden en biesjes.

Het formaat van een staaltje behangpapier is 21,0 x 29,7 cm (A4-formaat).

De lengte van een staaltje boord of bies is 29,7 cm. De breedte varieert naar gelang van de hoogte van de boord of bies.

De verzending geschiedt per gewone post.

De verwerkingskosten voor de voorbereiding bedragen € 0,70 per staal.

Stalen kunnen niet worden geretourneerd, geruild of terugbetaald.

3. Beschikbaarheid

De klant wordt op elk artikelblad geïnformeerd over de beschikbaarheid van de producten.

4. Betaling en beveiliging van transacties

De betaling van de bestelling gebeurt online. De volgende betaalwijzen zijn toegestaan:

  • Bankkaart (Bancontact, Visa, Mastercard, Maestro)
  • Paypal
  • E-cadeaukaart 4MURS

Uw rekening zal worden gedebiteerd wanneer de bestelling wordt verzonden.

De online betaling is beveiligd door het S.S.L. protocol. Deze encryptie garandeert de vertrouwelijkheid van de bankgegevens. Bijgevolg is het onmogelijk de gegevens te lezen wanneer ze worden ingevoerd en wanneer overschrijvingen via internet worden verricht. Voor elke transactie wordt de klant verbonden met de server van het betalingsverwerkingscentrum, waarvoor CIC Bank verantwoordelijk is.

Bankgegevens worden niet door 4murs.be doorgegeven en worden dus ook niet op haar servers opgeslagen. Daarom zal de klant ze bij elke bestelling moeten invoeren. Deze gegevens worden beschermd door encryptie.

Om fraude tegen te gaan, kan 4murs.be u in bepaalde gevallen vragen om uw identiteit en de voor de betaling gebruikte bankkaart te bewijzen. Deze documenten worden alleen gebruikt om uw bestelling te verwerken en worden onmiddellijk na controle vernietigd. Uw bestelling zal worden verwerkt na ontvangst van deze documenten. Indien u ons deze documenten niet wenst toe te zenden of indien de ontvangen documenten niet conform zijn, zal de bestelling worden geannuleerd.

De 4MURS e-cadeaukaart kan gebruikt worden om uw aankopen te betalen op www.4murs.be, eventueel aangevuld met een andere aanvaarde betaalmethode.

Per bestelling kan slechts één e-cadeaukaart worden ingewisseld.

5. Leveringskosten in België

Het bedrag van de bezorgkosten is uniek en varieert niet naar gelang van het gewicht of het volume van de bestelling (exclusief meubelen) :

  • thuisbezorging: € 4,95
  • expresverzending: € 14,90

Voor bestellingen die uitsluitend uit stalen bestaan, zijn er geen extra leveringskosten (voor meer informatie: 2. Stalen).

6. Leveringsvoorwaarden in België

De levering geschiedt op het door de klant aangegeven adres in België. Elke bestelling wordt verwerkt zodra ze gevalideerd is van maandag tot vrijdag.

De klant kan kiezen uit de volgende leveringsmethoden:

  • Levering aan huis met Colissimo en Bpost: De producten worden op het door de klant aangegeven adres geleverd binnen 4 tot 13 werkdagen vanaf de validatie van de bestelling (d.w.z. met uitzondering van zaterdagen, zondagen en feestdagen).
  • Express met Chronopost: de producten worden op het door de klant aangegeven adres geleverd binnen 3 tot 8 werkdagen vanaf de validatie van de bestelling. De termijnen kunnen worden verlengd vanwege de COVID 19-pandemie. Voor expreszendingen met Chronopost kan in moeilijk bereikbare gebieden 1 werkdag extra nodig zijn.

Indien de klant afwezig is op het van de levering, zal (zullen) het (de) pakje(s) ter beschikking van de klant worden gesteld in één van de Bpost filialen. De klant zal in kennis worden gesteld van de beschikbaarheid en het adres van het betrokken filiaal. Alle pakketten worden 10 werkdagen bewaard. Na deze periode wordt het pakket teruggestuurd naar 4murs.be.

Indien een pakket beschadigd is (open pakket, beschadiging...) of indien er producten ontbreken als gevolg van transportschade, kan de klant het pakket weigeren. De klant moet dan het aftekenblad invullen met de vermelding "Weigering wegens beschadiging".

Indien de klant het pakket niet binnen de aangegeven leveringstermijn heeft ontvangen, is het raadzaam contact op te nemen met de klantenservice via hulp en contact.
Na onderzoek door de klantendienst en akkoord van de klant, zal 4murs.be overgaan tot levering of terugbetaling aan de klant.

7. Internationale leveringskosten

Het bedrag van de leveringskosten varieert alleen naar gelang van het gekozen land van levering en niet naar gelang van het gewicht of het volume van de bestelling:

  • Groep 1: Duitsland, Luxemburg, Nederland en Polen: € 9,90
  • Groep 2: Denemarken, Estland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Oostenrijk, Tsjechische Republiek, Slovenië, Slowakije en Zweden: € 19,90
  • Groep 3: Spanje: € 29,90
  • Groep 4: Bulgarije, Finland, Griekenland, Kroatië en Portugal: € 49,90
  • Groep 5: Roemenië: € 59,90

Voor bestellingen die uitsluitend uit stalen bestaan, zijn er geen extra leveringskosten (voor meer informatie: 2. Stalen).

8. Internationale leveringsvoorwaarden

Levering geschiedt op het door de klant aangegeven adres in de volgende landen: Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Spanje, Slovenië, Slowakije, Tsjechische Republiek, Zweden.

www.4murs.be kan niet leveren op de volgende eilanden/territoria:
- Büsingen en Helgoland (Duitsland),
- Faeröer, Groenland (Denemarken),
- Canarische Eilanden, Ceuta, Melilla (Spanje),
- de Aland-eilanden (Finland),
- De berg Athos (Griekenland),
- Campione d'Italia, Livigno, San Marino en het Vaticaan (Italië).

Elke bestelling wordt verwerkt zodra ze gevalideerd is van maandag tot vrijdag.

De levering wordt verzorgd door Colissimo en haar partners.

De producten worden geleverd op het door de klant aangegeven adres binnen een termijn die afhankelijk is van het land van levering (de leveringstermijnen worden berekend in werkdagen, d.w.z. exclusief zaterdag, zondag en feestdagen):

  • Bulgarije: 5-7 dagen
  • Denemarken: 4-5 dagen
  • Duitsland: 3-4 dagen
  • Estland: 6-7 dagen
  • Finland: 4-5 dagen
  • Griekenland: 5-7 dagen
  • Hongarije: 5-6 dagen
  • Ierland: 4-5 dagen
  • Italië: 3-5 dagen
  • Kroatië: 4-7 dagen
  • Letland: 6-7 dagen
  • Litouwen: 5-6 dagen
  • Luxemburg: 3-4 dagen
  • Nederland: 3-4 dagen
  • Oostenrijk: 3-4 dagen
  • Polen: 5-6 dagen
  • Portugal: 4-5 dagen
  • Roemenië: 4-6 dagen
  • Spanje: 3-4 dagen
  • Slovenië: 5-6 dagen
  • Slovakije: 4-5 dagen
  • Tsjechische Republiek: 4-5 dagen
  • Zweden: 4-6 dagen

De termijnen kunnen worden verlengd vanwege de COVID 19-pandemie.

Indien de klant niet aanwezig is op het moment van de levering, wordt het (de) pakje(s) ter beschikking van de klant gesteld op een afhaalpunt. De klant zal in kennis worden gesteld van de beschikbaarheid en het adres van het betrokken punt van afgifte. De duur van de procedure verschilt naar gelang van het land van levering:

  • Duitsland, Estland, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Slovenië, Slowakije, Tsjechische Republiek : procedure van 5 dagen
  • Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Portugal, Spanje, Zweden: procedure van 10 dagen
  • Bulgarije: procedure van 20 dagen
  • Roemenië: procedure van 30 dagen

Indien een pakket beschadigd is (open pakket, beschadiging...) of indien er producten ontbreken als gevolg van transportschade, kan de klant het pakket weigeren. De klant moet dan het aftekenblad invullen met de vermelding "Weigering wegens beschadiging".

Indien de klant het pakje niet binnen de aangegeven leveringstermijn heeft ontvangen, is het raadzaam contact op te nemen met de klantendienst via Hulp en Contact.

Na onderzoek door de klantendienst en akkoord van de klant, zal 4murs.be overgaan tot levering of terugbetaling aan de klant.

9. Terugzendingen

De klant kan elk product in zijn oorspronkelijke verpakking terugsturen binnen een termijn van maximaal 2 maanden vanaf de ontvangst van de goederen.

De klant moet ervoor zorgen dat de geretourneerde goederen (ongeacht of zij in goede staat zijn of gebreken vertonen) deugdelijk zijn verpakt. De artikelen moeten stevig in de doos worden verpakt.

Nadat de klant het correct ingevulde retourformulier in een pakket heeft gedaan, dient hij het retouradres  aan te geven:
4MURS - Retours WEB
Rue de la Franco-Belge, 220
CC Cora
7100 - LA LOUVIERE
BELGIË

De klant is verantwoordelijk voor de kosten van het terugzenden van de goederen.

Online bestelde artikelen kunt u ook binnen 2 maanden gratis, onverpakt en vergezeld van uw retourbon terugbrengen in een van onze Belgische 4MURS winkels. De winkel zal u een ontvangstbewijs geven voor uw terugzending. Wij betalen u terug binnen maximaal 30 dagen via hetzelfde betaalmiddel dat u gebruikt heeft om uw bestelling te betalen.

10. Terugbetaling

In geval van terugzending van een volledige bestelling (exclusief meubelen), zal 4murs.be de prijs van de producten terugbetalen, evenals de leveringskosten.

In geval van terugzending van één of meer producten (behalve voor complete bestellingen) wordt alleen de prijs van de producten terugbetaald.

De terugzendingskosten worden terugbetaald in geval van een fout door 4murs.be (defect, leveringsfout, enz.).

De terugbetaling zal zo snel mogelijk gebeuren en ten laatste binnen de 30 dagen na de terugzending van de goederen (hetzij per transporteur, hetzij in een 4MURS winkel).

Afhankelijk van de door de klant gekozen betalingswijze op het ogenblik van de bestelling, gebeurt de terugbetaling door een creditering, hetzij op de bankkaart van de klant, hetzij op de Paypal-rekening van de klant.

11. Garanties

Alle op de website www.4murs.be verkochte producten zijn onderworpen aan een wettelijke conformiteitsgarantie, in de zin van artikel L 211-1 en volgende van de Franse consumentenwetgeving, en aan een garantie tegen verborgen gebreken, in de zin van artikel 1641 en volgende van de Franse burgerwetgeving.

12. Klantendienst

Voor informatie of vragen kan de klant terecht op Hulp en contact.

13. Privacy

Bezorgd om de bescherming van de persoonlijke gegevens van haar klanten en prospects, verbindt de onderneming 4MURS zich ertoe de bepalingen na te leven :
- Wet nr. 78-17 van 6 januari 1978, zoals gewijzigd, met betrekking tot informatietechnologie, bestanden en vrijheden;
- Verordening (EU) nr. 2016/679 van 27 april 2016, met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens.

Als verantwoordelijke voor de verwerking verbindt 4MURS zich ertoe de vertrouwelijkheid en de veiligheid van uw persoonsgegevens te respecteren, in overeenstemming met dit beleid voor de bescherming van persoonsgegevens.

Door gebruik te maken van onze site, een klantenaccount aan te maken, u in te schrijven voor de nieuwsbrief of een bestelling te plaatsen, verklaart u zich zonder enig voorbehoud akkoord met de bepalingen van dit beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens.

A. 4MURS, verantwoordelijke voor de verwerking
De onderneming die de persoonsgegevens verzamelt en de gegevensverwerking uitvoert, is het bedrijf :

4MURS
SA met een maatschappelijk kapitaal van € 1.570.500
74 rue Costes et Bellonte
57155 Marly, FRANKRIJK
RCS METZ 775 618 945

B. Verzamelde persoonsgegevens en wijze van verzameling

4murs.be zal als verantwoordelijke voor de verwerking waarschijnlijk de volgende gegevens geheel of gedeeltelijk verwerken:
- Naam
- Voornaam
- Geboortedatum
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Postadres
- Login en wachtwoord
- Informatie met betrekking tot aankopen en bestellingen
- Elektronische identificatiegegevens beschikbaar vanaf uw computer (cookies, IP-adressen)
- Gegevens met betrekking tot de activiteit op de site nl.4murs.be (type bezochte pagina's, datum van bezoek of toevoeging van een product aan het winkelmandje)

De verschillende soorten cookies die gebruikt worden

  • - Cookies 4murs.be: dit zijn cookies die uitsluitend door 4MURS worden geplaatst om te voldoen aan optimalisatiebehoeften en om uw surfervaring te verbeteren.
  • - Cookies van derden: dit zijn cookies die voor statistische doeleinden worden geplaatst door bedrijven van derden.

Cookies van derden aanvaarden of weigeren
U stemt ermee in cookies van derden te aanvaarden wanneer u verder surft op onze site. Deze worden opgeslagen op uw terminal en alleen de verzender kan ze raadplegen.
U kunt cookies van derden hieronder weigeren. 4murs.be kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen die uit uw weigering kunnen voortvloeien.

Klik hier om uw cookie-voorkeuren te wijzigen

Wij verzamelen en gebruiken uw persoonlijke informatie voor de volgende doeleinden
- Verwerken van uw verzoeken om informatie,
- Verwerken van uw bestellingen,
- Leveren van een kwaliteitsservice,
- Vereenvoudigen van uw toegang tot onze producten en diensten

4murs.be kan gegevens verzamelen wanneer:
- U op onze website surft,
- U zich op onze website of in de winkel registreert om onze commerciële mededelingen te ontvangen,
- U een klantaccount aanmaakt,
- U een bestelling plaatst op onze website of in de winkel.

C. Doeleinden waarvoor uw persoonsgegevens worden verzameld

Het verzamelen van uw persoonlijke gegevens is noodzakelijk voor 4murs.be om:
- U in staat te stellen uw klantaccount op de website 4murs.be aan te maken en te raadplegen,
- Uw bestelling, levering en facturering te verwerken en op te volgen
- Uw vragen te beantwoorden via onze klantendienst,
- Onbetaalde rekeningen en geschillen te beheren,
- Fraude te bestrijden,
- De presentatie van onze site aan te passen aan uw terminal (mobiel, computer of tablet)

Behoudens uw toestemming, stellen deze gegevens ons ook in staat om:
- U gerichte of niet-gerichte commerciële communicatie te sturen,
- Om onze communicatie te personaliseren op basis van uw belangstelling (op basis van uw aankoopgeschiedenis),
- Uw voorkeurswinkel te bepalen om u op de hoogte te houden van nieuwe producten en evenementen die ermee verband houden,
- Commerciële statistieken of prestatiemetingen van de ingezette communicatie te verrichten,
- Marketinganalyses uit te voeren (segmentering, scoring, enz.)

D. Commerciële verzoeken.

4murs.be zal u om uw uitdrukkelijke toestemming vragen alvorens u enige commerciële communicatie toe te sturen. Zonder toestemming zult u geen uitnodigingen ontvangen.
De datum van de toestemming, de bron van de toestemming en de datum van elke wijziging van de toestemming worden systematisch in ons IT-systeem gearchiveerd.

E. Delen van gegevens

4murs.be verbindt zich ertoe uw persoonlijke gegevens niet voor commerciële doeleinden aan partnerondernemingen te verkopen. Uw gegevens worden uitsluitend door 4murs.be gebruikt.

F. Bewaring van persoonsgegevens

Om de juiste bewaartermijnen te bepalen, maakt 4murs.be een onderscheid tussen prospects en klanten:
- Persoonlijke gegevens van prospects worden bewaard gedurende drie (3) jaar vanaf het laatste positieve en expliciete contact van de prospect. Voor de prospect is het beginpunt van de bewaarperiode een zonder aankoop of het aanmaken van een account zonder aankoop.
- Persoonlijke gegevens van klanten worden zonder tijdslimiet bewaard voor actieve klanten en kunnen worden gewist indien de klant zijn recht om te worden vergeten uitoefent. In dat geval wordt de cliënt geanonimiseerd. Voor de klant is het beginpunt van de bewaarperiode de laatste aankoop in een winkel of op het web.
Indien de klant inactief is, d.w.z. in de afgelopen drie (3) jaar geen aankoop heeft gedaan, worden de persoonsgegevens van de klant gewist.

Browsinggegevens (cookies, tags) worden maximaal twaalf (12) maanden bewaard.

De contractuele gegevens worden bewaard en gearchiveerd gedurende de tijd die nodig is om de contractuele verplichtingen (levering, garantie, enz.) na te komen, alsook de wettelijke, boekhoudkundige en fiscale verplichtingen.

G. Hoe kunt u uw rechten uitoefenen?

In overeenstemming met de geldende regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, kunt u:
- Toegang krijgen tot al uw persoonlijke gegevens,
- Uw gegevens corrigeren of bij werken als ze onnauwkeurig of onvolledig zijn,
- De overdraagbaarheid van uw gegevens aanvragen,
- Bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens,
- Om anonimisering van uw gegevens verzoeken.

U kunt uw rechten te allen tijde uitoefenen door uw verzoek te richten aan onze klantendienst, via de rubriek Hulp en Contact op onze website. Om ongeoorloofde toegang tot persoonsgegevens te voorkomen, geschiedt de uitwisseling uitsluitend per e-mail op het adres dat vooraf aan het betrokken klantaccount is gekoppeld.
U kunt uw verzoek ook rechtstreeks naar de winkel sturen.

14. Wetgeving en bevoegde rechtbank

De taal van de algemene verkoopvoorwaarden is het Nederlands. De onderhavige algemene voorwaarden zijn onderworpen aan de Franse wetgeving.

In het geval van een geschil is alleen de Rechtbank van Koophandel van Metz bevoegd.

15. Wettelijke kennisgevingen

De website www.4murs.be wordt uitgegeven en beheerd door de vennootschap 4murs, naamloze vennootschap met een maatschappelijk kapitaal van 1.570.500 euro, gevestigd te 74 rue Costes et Bellonte, 57155 Marly, Frankrijk (+33 03 87 63 28 13), ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Metz onder nummer 775 618 945.

Directeur van de publicatie: Thierry GAGNOT

Host: OVH, 2 rue Kellermann, 59100 Roubaix, Frans (+33 08 99 70 17 61).

.
COPYRIGHT4MURS